وسایل نقلیه الکتریکی (EV) صنعت زنجیره تامین خودرو را متحول می کنند، در اینجا چگونه است

ظهور وسایل نقلیه الکتریکی بر بازار عرضه خودرو تأثیر گذاشته است و این موضوع بسیار مهم است.

صنعت خودرو همیشه در مورد تنظیم کردن تا حدودی کند بوده است، اما با ظهور وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری رانندگی خودران، همه چیز در شرف تغییر است. از آنجایی که رانندگان بیشتر و بیشتری به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه رفت و آمد خود با برقی هستند، تامین کنندگان خودروهای سنتی شروع به احساس اثرات آن کرده اند.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به برخی از راه‌هایی خواهیم داشت که خودروهای الکتریکی صنعت خودروسازی را در دست گرفته‌اند و این که چه معنایی برای تامین‌کنندگان و سازندگان آینده دارد.

محبوبیت روزافزون وسایل نقلیه الکتریکی

در سال های اخیر، خودروهای برقی رونق زیادی داشته اند. بر اساس داده‌ها و سیاست‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی EV، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال 2022 با بیش از 2 میلیون دستگاه در سه ماهه اول افزایش یافته است که 75 درصد بیشتر از رقم سال گذشته است.

با تغییر طراحی و فرآیند تولید خودروها، تقاضا برای قطعات سنتی در خودروهای معمولی متعاقبا کاهش یافته است، در حالی که تقاضا برای قطعات جدیدتر در خودروهای برقی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه، این تغییر در تقاضای محصول، چالش‌های جدیدی را برای تامین‌کنندگان ایجاد می‌کند.

موتورهای باطری و تقاضای بالاتر

هنری فورد اولین خط مونتاژ را در سال 1913 تأسیس کرد و از آن زمان، موتورهای احتراق داخلی جزء لاینفک خودرو بوده اند. اکنون، بیش از یک قرن بعد، آنها در حال منسوخ شدن هستند.

در طول سال‌ها، ساعت‌های بی‌شماری تحقیق و توسعه بر روی هدف افزایش کارایی در موتور IC و گیربکس اتوماتیک سرمایه‌گذاری شده است. خودروهای برقی امروزی تقریباً 90 درصد کارآمد هستند و معادل 100+MPGe دارند. این بدان معناست که 90 درصد انرژی حاصل از موتور الکتریکی به انرژی جنبشی تبدیل می شود. در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی، موتورهای الکتریکی هیچ بخش متحرکی ندارند و حول محور مغناطیس می چرخند. بنابراین موتور از باتری خود نیرو می گیرد و نیروی مغناطیسی ایجاد می کند که خودرو را به جلو می راند.

سه جزء اصلی یک خودروی الکتریکی، موتور الکتریکی، کنترلر و باتری هستند. لیتیوم یون رایج ترین باتری مورد استفاده در خودروهای الکتریکی است. در نتیجه، تامین کنندگان قطعات برای موتورهای احتراق داخلی به طور بالقوه می توانند با کسانی که قطعات باتری و موتور الکتریکی را نیز ارائه می دهند جایگزین شوند.

خودروی برقی ولوو در ایران 8 دلیل برای اینکه ماشین من بوی تخم مرغ گندیده می دهد؟

ارتقاء خودرو: بازیکنان جدید در بازار. فرصت های جدید برای تامین کنندگان

بازار ممکن است در حال حاضر کوچک باشد اما به طور پیوسته در حال رشد است. خودروهای الکتریکی راه را برای عصر جدیدی از عملکرد خودرو هموار می کنند. در سال‌های اخیر، دولت‌ها در سراسر جهان شروع به سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای برقی کرده‌اند و مشوق‌هایی را برای شرکت‌های خودروسازی به‌عنوان وسیله‌ای برای کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای آغاز کرده‌اند.

این برای تامین کنندگان چه معنایی دارد؟

پس از کووید، مدل تک تامین کننده دیگر در بسیاری از صنایع قابل اجرا نیست. داشتن یک شریک با تجربه در صنعت الکترونیک و فناوری می تواند به تولیدکنندگان تجهیزات کمک کند تا نرخ زمان عرضه خود به بازار را کاهش دهند و یک زنجیره تامین و ارزش با پشتیبانی قوی ایجاد کنند.

خودروسازان باید فراتر از تامین کنندگان معمولی خود نگاه کنند تا روابط قوی با تامین کنندگان قطعات قدرت برقرار کنند. بدون انطباق با تغییر، تامین کنندگان در نهایت می توانند بازار آدرس پذیری را که در حال حاضر به آن خدمت می کنند، از دست بدهند. استارت‌آپ‌ها و برندهای جدید خودروهای برقی در حال حاضر خود را وارد بازار رو به رشد کرده‌اند.

اجزای کمتر مورد نیاز = از دست دادن شغل بالقوه

خودروهای الکتریکی از نظر مکانیکی بسیار ساده تر هستند. پیستون ها، سوپاپ ها، بالابرها، فنرها، میل بادامک ها، کلاچ ها و گیربکس های اتوماتیک در نهایت از بین خواهند رفت. تامین کنندگان قطعات ICE باید محصولات جدیدی را برای بازارهای دیگر توسعه دهند، در غیر این صورت به طور بالقوه با انقراض روبرو خواهند شد.

یک موتور احتراق داخلی متوسط ​​می تواند تا 2000 قطعه متحرک داشته باشد. در مقایسه، تقریباً 20 قطعه متحرک در یک موتور الکتریکی وجود دارد. اگرچه قطعات کمتری مورد نیاز است، اما سازندگان خودروهای برقی در حال افزایش تقاضا برای قطعات کلیدی مانند نیمه هادی ها، ریزتراشه ها، حسگرها، باتری ها، شینه ها، هیت سینک ها، ترانزیستورهای دوقطبی گیت عایق و غیره هستند.

در یک مثال خاص، موتور الکتریکی شورلت بولت با یک موتور چهار سیلندر احتراق داخلی مقایسه شد. موتور الکتریکی دارای 3 قسمت متحرک در مقایسه با 113 در ICE معمولی بود. علاوه بر این، اکثر خودروهای برقی دارای گیربکس تک سرعته هستند و نیازی به توربو یا سوپرشارژر برای تامین اکسیژن اضافی به موتور یا سیستم های اگزوز برای حذف گازهای زائد ندارند.

با کاهش تعداد قطعات مورد نیاز در زنجیره تامین، تامین کنندگان باید به خوبی برای پیامدهای خودروهای برقی در بازار انبوه آماده باشند. یکی از آنها پتانسیل حذف تعداد زیادی از مشاغل در قطعات و تولید خودروهای ICE است، حتی اگر در ایالات متحده تولید شوند.

طی 10 سال آینده، جامعه دچار تحول بزرگی در زنجیره تامین خودرو خواهد شد که از زمان خط مونتاژ هنری فورد تا به حال دیده نشده است. بازار جهانی خودرو به سرعت در حال تحول است و مجموعه ای از برندگان، بازنده ها و فرصت هایی را برای کسانی که در موقعیت سازگاری هستند ایجاد می کند. این به این دلیل است که وسایل نقلیه الکتریکی آینده نیستند، آنها در حال حاضر هستند.

در حالی که صنعت خودرو به مبارزه پس از کووید برای مطابقت با تقاضاهای جدید برای قطعات ضروری ادامه می دهد، فروش خودروهای برقی در طول سال گذشته تقریباً دو برابر شده است و احتمالاً به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *