ولوو از اتحادیه اروپا خواست فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را تا سال 2025 ممنوع کند

ولوو در میان گروهی متشکل از 27 شرکتی است که به اتحادیه اروپا (EU) فشار می آورد تا فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را تا سال 2025 ممنوع کند.

مشابه طرح ممنوعیت  موتورهای احتراق داخلی (ICE) که توسط دولت بریتانیا  در سال گذشته اعلام شد، تغییر پیشنهادی به فروش تمام خودروهای بنزینی و دیزلی بدون “محدوده قابل توجه آلایندگی صفر” تا سال 2030 پایان می دهد.

سایر شرکت‌های حامی این ممنوعیت عبارتند از IKEA، LeasPlan Sky و Uber.

این شرکت‌ها گفته‌اند که یک تاریخ ثابت سیگنال سرمایه‌گذاری روشنی را برای تولیدکنندگان خودرو، زنجیره‌های تامین و ارائه‌دهندگان زیرساخت ارسال می‌کند و به همه کسب‌وکارها امکان می‌دهد ناوگان خودروهای خود را کربن‌زدایی کنند.

آندرس کربرگ، رئیس بخش پایداری جهانی در ولوو کارز، گفت: «با برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن به یک شرکت خودروی کاملاً الکتریکی تا سال 2030، ولوو کارز قصد دارد سرعت انتقال به تحرک آلایندگی صفر را در صنعت ما تنظیم کند.

اما برای تسریع در این انتقال، جهت و حمایت روشن دولتی نیز مورد نیاز است. در این راستا، ولوو کارز از پیوستن به این فراخوان برای کمیسیون اروپا برای پیشنهاد تاریخ پایان فروش جدید خودروهای موتور احتراق داخلی در اتحادیه اروپا تا سال 2035 خرسند است.

همچنین برای افزایش تقاضای مصرف کنندگان اتحادیه اروپا برای وسایل نقلیه برقی، اقدامات بیشتری لازم است، از جمله توسعه سریع زیرساخت شارژ جامع.

امروز صبح AM در مورد  مقاله گروه مشاوره بوستون (BCG) با عنوان “چرا خودروهای الکتریکی نمی توانند به اندازه کافی سریع بیایند” گزارش داده است که

نشان می دهد اگر اتحادیه اروپا به “توافق سبز” خود عمل کند، پذیرش خودروهای الکتریکی (EV) باید بیشتر تسریع شود. کاهش انتشار CO2 از خودروها تا 55 درصد تا سال 2030.

کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه ژوئن اهداف جدیدی را به عنوان بخشی از بسته قانونی “مناسب برای 55” پیشنهاد خواهد کرد، که در نظر دارد اتحادیه اروپا را در مسیر کاهش حداقل 55 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و رسیدن به انتشار صفر خالص تا سال 2050 قرار دهد.

جولیا پولیسکانووا، مدیر ارشد وسایل نقلیه و تحرک در حمل و نقل و محیط زیست، گفت: «برق شدن خودروها و وانت ها برای آب و هوا، مصرف کنندگان و استراتژی صنعتی اروپا اجتناب ناپذیر است. اکنون کسب‌وکارها می‌خواهند سرعت انتقال به برنامه‌ریزی و آماده‌سازی را روشن کنند. فقط قانونگذاران اتحادیه اروپا می توانند با نامگذاری تاریخ پایان فروش خودروهای موتور احتراقی و وانت آن را ارائه کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *